Ekonomi Etkinlik Türk Dünyası

Kırgızistan ve Özbekistan Ticaret Hacmini 2 Milyar Dolara Çıkarmayı Hedefliyor

Kırgızistan’ın Çolpon-Ata şehrinde, Kırgızistan-Özbekistan Hükümetlerarası İşbirliği Karma Komisyonu’nun 12. toplantısı gerçekleştirildi.

Görüşmeye Kırgızistan Bakanlar Kurulu Başkanı Adılbek Kasımaliyev ve Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov eş başkanlık etti.

Kırgız hükümetinin başkanı, Kırgızistan’ın Özbekistan ile ticari ve ekonomik iş birliğinin derinleştirilmesine büyük önem verdiğini vurguladı.

Kasımaliyev, “2025 yılı sonunda ülkelerimiz arasındaki ticaret hacmi 1 milyar doları aştı ve 2024’e göre %19 arttı. Son beş yılda ise iki katına çıktı. Ortak hedefimiz, karşılıklı ticaret hacmini 2030 yılına kadar 2 milyar dolara çıkarmaktır” dedi.

Taraflar, “Çin – Kırgızistan – Özbekistan” demiryolu projesinin aktif şekilde uygulanmasını teyit etti. Ayrıca Kamabarata HES-1’in stratejik inşası konusundaki ortak çalışmalar da vurgulandı.

Toplantının en önemli sonucu, lojistik ve tarım-sanayi alanlarındaki anlaşmaları resmileştiren toplantı protokolünün imzalanması oldu.

Daha önce, Bişkek’te Kazakistan, Kırgızistan ve Özbekistan’ın enerji ve su yönetimi kurumları temsilcilerinin bir araya geldiği çalışma toplantısı düzenlendiği bildirilmişti.

Yorum yazabilirsiniz